Varumärke i en digital värld
Allt börjar med en strategi
Företag, oavsett bransch, måste ständigt se över sina produkter och hur de kommunicerar. En stor del av varumärket är hur du uppfattas och upplevs av dina användare i digitala miljöer. Här stöttar vi våra kunder från breda penseldrag ner till pixelnivå.
- Varumärkespositionering
- Målgruppsanalys
- Kanalval
- Tonalitet
Visuella identiteter
Vi tar fram visuella identiteter och grafiska profiler för hur ditt företag ska se ut, kommunicera och upplevas. I vissa fall har våra kunder redan en visuell identitet och då utgår vi från den. Det är också vanligt att vi gör en digital anpassning av identiteten så att det grafiska uttrycket fungerar extra bra i digitala kanaler, med godkända kontrastvärden, webbsäkra färger, snabbladdade fonter m m.
- Logotyper
- Färger
- Typografi
- Bildmanér
- Illustrationer och grafik
- Tillgänglighetsanpassning (WCAG)
Designsystem
Designsystem är ett smart sätt att skapa en konsekvent användarupplevelse av ditt varumärke. Designsystemet samlar övergripande riktlinjer för de digitala komponenterna och kan också innehålla detaljerad information om vad som händer när användaren scrollar, navigerar och klickar sig fram.
- Typografi och färgpaletter
- Knappar och komponenter
- Ikonbibliotek
- Grafik och grafiska element
- Riktlinjer för interaktiva element
- Layout (marginaler och positionering)