Thoughts

Fredrik Hildebrand, Creunas tidigare Brand & Communications Director, ansluter till Esatto

Design, varumärke och kommunikation är idag inga främmande begrepp för digitalbyråer. I alla fall inte för de som tror att vägen framåt är att skapa värde för människor. Av människor. Vi tror att framtiden kommer tillhöra de organisationer som får ihop alla tre aspekter ovan – i ett digitalt samhälle. En ekvation som också allt fler kunder efterfrågar kompetens och vägledning inom.

Fredrik Hildebrand med en lummig park i bakgrunden

”Jag har haft fem fantastiska år på Creuna där jag fått förtroendet att först bredda designerbjudandet och sedan stärka affären och varumärket inom digitala kundupplevelser. När möjligheten att bli en del av Esatto dök upp så kände jag direkt att det fanns stora möjligheter för en ny spännande resa på en intressant och expansiv byrå. Jag känner att jag har mycket kunskap att vara generös med, något som mappar väldigt väl med Esattos vision som byrå”, säger Fredrik.

Fredrik kommer närmast från Creuna där han de senaste åren varit Creative Director och Brand & Communications Director med ansvar för Creunas marknadsföring och varumärke. Han har både suttit med i ledningen på Creuna och varit med i arbetet av internationellt prisbelönta uppdrag tillsammans med varumärken som till exempel White Arkitekter och Sveriges riksdag.

Fredrik har mångårig erfarenhet av att arbeta strategiskt med varumärkes- och kommunikationsfrågor, bland annat som en del av ledningen på Creuna, men också från sina år på kommunikationsbyråerna MRM//McCann och Grey.

”Att veta hur man som företag ska navigera framåt just nu är inte enkelt. Vi märker att många kämpar med att hantera nya långsiktiga och ovissa målbilder – detta i kombination med en vardag där man måste fortsätta agera snabbt. Där är kunskap om frågor som varumärkets roll, kundupplevelse och hur man kan möta nya behov i en digital kontext både på lång och kort sikt oerhört viktig. Fredrik kommer med sin erfarenhet bidra på ett bra sätt till vår egen och våra kunders fortsatta utveckling. Därför är vi otroligt glada och stolta att Fredrik ser oss som ett spännande nästa steg”, säger Daniel Nilsson, VD på Esatto.


Vill du veta mer?

Fredrik Hildebrand

Fredrik Hildebrand

CMO

fredrik.hildebrand@esatto.se