SSAB SPECIAL STEELS

Processer för att stärka stålet i digitala kanaler

Rätt processer har gett SSAB Special Steels haft en kraftig ökning i räckvidd, trafik och leads på digitala kanaler - med samma mediebudget som tidigare.

Maskiner inne i SSAB:s stålverk.

Vårt uppdrag

När vi började arbeta med SSAB Special Steel hade de redan en etablerad närvaro i digitala kanaler med sociala medier som huvudkanal. Det fanns dock ett behov att se över beteende, kvalité och mätning av mål med kanalerna, för att se om de bidrog till det övergipande målet – att sälja mer stål.

Med insikter från genomförda workshops, webb- och kanaldata skapade vi en global strategi och process som innebar en omfördelning av arbetsuppgifter, ett nytt sätt att se på och organisera sig i digitala kanaler samt förmåga att prioritera bland den uppsjö av målsättningar och ambitioner som fanns. Vi stöttar också med kampanjstöd och utbildning av marknadsorganisationen.

SSAB Special Steels


Bransch/område

Stålindustrin

Vad vi gjorde

Strategi, workshops, organisationsutveckling, utbildning

Redan nu har vi genererat en kraftig ökning i räckvidd, trafik och leads – med samma mediabudget som tidigare. Det här gav oss verkligen den där pusselbiten som fattades.

Johan Andersson, Global head of marketing and brands på SSAB Special Steels

Interiören i ett av SSAB:s stålverk.
Två personer som arbetar i ett av SSAB:s stålverk, sedda ovanifrån.

Vill du veta mer?