Talks
Har du koll på din kundresa? Du kanske måste tänka om
Vikten av att förstå det upplevda hos kunden och varför det gör stor skillnad på din verksamhets affär och varumärke. Det är några av ämnena i Esattos webinar om kundresan. Se inspelningen här!

Studier visar att många företag anser sig ha en bra kundupplevelse, men det är få kunder som håller med. Varför? Ett misstag många gör är att skapa förståelse och insikt för en process snarare än en upplevelse. Vågar du ta reda på om du är en av dem?
I november 2020 höll Johan Sjöström, strateg på Esatto och kursledare inom CX på Resumé och Dagens Industri, tillsammans med Jerker Knape, Service Designer & Business Developer på Custellence ett webinar på temat kundresan. Moderator var Kajsa Dymling, strategisk projektledare på Esatto.
I webinaret diskuterades vikten av att förstå det upplevda hos kunden och varför det gör stor skillnad på din verksamhets affär och varumärke. De tog också upp konkreta tips på hur du taktiskt kan arbeta med en kundresekarta till det mer strategiska i en roadmap eller varumärkesfråga.
Webinaret var mycket uppskattat med över 200 anmälda, och Johan och Jerker fick fin respons från deltagarna efteråt.
Arbetar du med kundresan, eller är du nyfiken och vill börja? Kanske vill du förstå hur ni kan förbättra delar i er kundresa, eller hur ni kan optimera verktyg och arbetssätt? Då är det här för dig!
Mycket bra event. Välorganiserat och innehållsrikt – bra jobbat!
Deltagare i webinariet