Affärstidningen som ser till att lantbruksaffären växer i takt med grödorna
Förändrade målgruppsbeteenden
ATL står inför samma utmaningar som andra medier – förändrade målgruppsbeteenden som innebär nya behov och nya möjligheter. Dessutom var de kraftigt begränsade av sin tidigare digitala plattform som var tekniskt eftersatt. Den var inte flexibel nog att möta organisationens behov, framförallt inte när det kom till nya tjänster och utformningen av annonsaffären.
En värdefull och framtidssäkrad digital plattform
Esatto fick därför, i egenskap av långvarig digital partner, uppdraget att skapa den nya digitala upplevelsen av ATL.nu. I bakgrunden finns en ny och flexibel teknisk plattform för att hantera innehåll, nuvarande tjänster, och framtida tjänster.
Med den som grund har vi designat ett ATL.nu som renodlar varumärket och ökar konverteringen till - och förtydligar värdet av - en digital prenumeration. Det gjorde vi genom att skapa ett nytt visuellt formspråk – bestående av en ny logotyp, ny färgpalett, ny typografi, nytt illustrationsmanér och nya designelement.
Helt enkelt teknik och design som drar åt samma håll – och som skapas genom iterativa arbetssätt. Det är så vi stöttar ett lite enklare, och mycket roligare, lantbruk.