Aller media

Ny prenumerationssajt gör det enklare att få favorittidskrift i brevlådan

Aller Media, en av Nordens största aktörer inom tidskrifter och digitala medier, har med hjälp av Esatto lanserat en ny prenumerationssajt. Därmed är det enklare för kunder i Danmark, Norge och Sverige att prenumerera på sitt favoritmagasin.  

Aller Medias huvudkontor i Köpenhamn.

Ledande i Norden på tidskrifter

Aller Media är en av Nordens ledande aktörer inom tidskrifter och digitala medier. Med Esattos hjälp ville de bygga en ny prenumerationssajt, för att bättre möta sina kunders behov och driva fler prenumerationer av sina populära tidskrifter.

Med över 140 års erfarenhet i mediebranschen ville Aller Media ta ett kliv framåt, genom att modernisera sitt digitala erbjudande En smidig och effektiv prenumerationsprocess för bättre nå ut till nya kunder och en ökad service till befintliga kunder stod på önskelistan.

Enklare att teckna prenumerationer

Den befintliga sajten hade begränsningar i fråga om användarupplevelse, funktionalitet och teknisk prestanda. Aller Media önskade en plattform som inte bara skulle vara flexibel och användarvänlig. Den skulle också vara kapabel att hantera alla tidskrifter för respektive marknad (Norge, Danmark och Sverige) med lokala erbjudanden.

Det handlade om att skapa en sajt där kunder enkelt kan utforska, jämföra och teckna prenumerationer – oavsett om de använder dator, surfplatta eller mobil. Målet var att göra prenumerationsprocessen så enkel och intuitiv som möjligt för att öka kundnöjdheten och lojaliteten.

Optimizely Commerce – den perfekta plattformen

Tillsammans med Aller Media utvärderade vi olika e-handelsplattformar. Valet föll på Optimizely Commerce, en plattform med hög skalbarhet och flexibilitet, som passade perfekt för deras behov.

Aller Medias nya prenumerationssajt (på danska) är utformad för att maximera konverteringar och göra det enkelt för Allers kunder, såväl nya som gamla, att utforska och teckna prenumerationer för deras breda utbud av tidskrifter.

För att effektivt hantera alla tidskrifter och förbättra datakvaliteten implementerade vi Struct som PIM-system (Product Information Management-system). Detta ger Aller bättre kontroll över produkthanteringen, det vill säga hanteringen av all information kopplat till tidskrifterna.

En plattform som utvecklas med affärsbehoven

Den nya prenumerationssajten har gett Aller Media ett modernt och kraftfullt verktyg för att driva tillväxt i sin prenumerationsverksamhet. Genom att kombinera Optimizely Commerce och Struct har vi skapat en lösning som inte bara förenklar prenumerationsprocessen för kunden, utan också ger Aller Media full kontroll över sin produktkatalog och kampanjer.

Med förbättrad användarupplevelse och optimerad teknisk infrastruktur har Aller Media nu en plattform som kan växa och utvecklas med deras affärsbehov. Redan tidigt har sajten visat lovande resultat i form av ökad konvertering och bättre användarengagemang.

Aller Media


Bransch/område

Media & tidskrifter

Vad vi gjorde

Vy från Aller Medias danska webbplats.

Vill du veta mer?