A part of Dizparc on Tour!
Sommarmingel + hos + Esatto = Sant!
Vi på Esatto har stirrat på skärmar så länge att vi ibland nästan glömmer hur människor ser ut i verkligheten. Dags att ändra på det! Därför bjuder vi in dig till en solig (nåja, i svenska mått mätt) sommarkväll med mingel, skratt och så klart något kallt i glaset.

Skarpa hjärnor levererar inspirerande insikter
Är du kund, nyfiken på oss eller en av våra härliga samarbetspartners? Ta med dig ett leende och kom och häng med oss! Vi bjuder på snacks, somriga wraps, dryck, good vibes och kanske ett eller annat dåligt ordvitsförsök (vi har ju trots allt våra kollegor från Göteborg med oss kvällen till ära).
Under kvällen får du lyssna till tre spännande gäster från Café Bar, Parfym.se och Dizparcs cybersäkehetsbolag som bjuder på konkreta idéer och framtidsspaningar kopplade till hur vi skapat både unika, smarta och säkra digitala lösningar ihop.
Agenda
16:30-17:00 Dörrarna öppnas, dryck och snacks serveras och vi gör oss redo för ett minst sagt spännande scenprogram
17:00-17:15 Esatto hälsar välkomna (med lite ödmjukt skryt om oss själva)
17:15-19:00 Scenprogram inkl. paus för mat och dryck
19:00 – Mingel och eftersnack(s)
Tid & Plats
Kvällens talare

Thomas Lindvall
Commercial Manager
Café Bar

Lina Hasic
E-handelschef
Parfym.se

Daniel Georgsson
Creative Director
Esatto

Christoffer Widjeback
Cybersäkerhetsexpert
Dizparc
17:15-17:45 Beans to Numbers – strukturerade data skapar fler affärer och en bättre arbetsplats för Café Bar
Visst älskar vi kaffe – men vad händer egentligen när kaffemaskinen blir smartare än chefen?
I denna energigivande (och ja, koffeinstinna) föreläsning tar Thomas Lindvall med oss på Café Bars digitala resa, där 7000 uppkopplade kaffemaskiner inte bara brygger gott kaffe utan i kombo med smart teknik också har börjat att leverera riktigt skarpa affärsinsikter.
Thomas, med erfarenhet från Swish, digitala byråer och från roller som BI-konsult, visar hur Café Bar tillsammans med Esatto och Dizparc har förvandlat vardaglig kaffekonsumtion till ett datadrivet guldläge. Genom vår innovation Coffee Analytics har något så analogt som kaffe förvandlats till något så digitalt som... ja, konkurrensfördelar.
Men det här handlar inte bara om kaffe. Med hjälp av konkreta exempel från flera branscher bjuder Thomas också på tips på smarta sätt att samla in, strukturera och berika data – och hur det kan göra din verksamhet och arbetsmiljö betydligt bättre (och kanske till och med roligare?).
Så om du vill veta hur du får mer affärsvärde per kopp – och samtidigt lära dig hur data kan bli din bästa vän – missa inte detta!
17:45-18:15 En doft att minnas – så skapade Parfym.se en varumärkesupplevelse som sticker ut i mängden
Vad händer när skönhet möter strategi och design får dofta gott? Jo – du får en digital varumärkesresa som inte bara engagerar, utan också presterar.
Parfym.se verkar på en marknad som är, minst sagt, överfylld av klickvänliga kampanjer och attraktiva budskap. Istället för att försöka att ropa högre än alla andra valde teamet att prata tydligare och med en uppdaterad varumärkesidentitet som lyfter individens unika uttryck, flirtar med modevärlden och inspirerar till både kunskap och konvertering började de sticka ut i mängden och ta för sig på helt nya sätt!
Lina Hasic, e-handelschef på Parfym.se och Daniel Georgsson, Creative Director på Esatto, delar med sig av arbetet bakom kulisserna när en redan stark aktör i skönhetsbranschen bestämde sig för att vässa sitt digitala uttryck. Med hjälp av Esatto togs e-handeln till nästa nivå – från ett helt nytt grafiskt uttryck hela vägen till webben, sociala medier, bussbaksidor och ett “all in” butikskoncept för en helt ny flagship store.
Lina och Daniel berättar bland annat om hur man tillsammans satt designprinciper som blivit tydliga ledstjärnor i hela projektet – och hur en väl avvägd mix av färg, form och mod gav både e-handeln och varumärket en push in i framtiden.
Det här är kort och gott föreläsningen för dig som vill förstå hur man sticker ut i ett hav av glossiga e-handlare – och hur en väldesignad kundupplevelse kan göra att det börjar dofta framgång, på riktigt!
18:15-19:00 Phishing, ransomware & andra säkerhetshot – så slipper du ligga sömnlös
Vad gör en hacker klockan 03:12 en tisdag? Förmodligen något du helst inte vill veta – men som du definitivt borde förstå.
I den här högaktuella och insiktsfulla föreläsningen tar Dizparcs cybersäkerhetsexpert Christoffer Widjeback med oss bakom kulisserna i en värld där hot inte längre bara handlar om brandväggar, utan om människor, beteenden – och ibland ett riktigt dåligt länkklick.
Med både skärpa och värme guidar Christoffer oss genom hur dagens cyberattacker fungerar, vad som driver angriparna och – viktigast av allt – hur vi som organisationer faktiskt kan stå emot dem. Det handlar inte om att bygga ett digitalt Fort Knox, utan om att skapa rätt medvetenhet, rutiner och system för att kunna agera smart och snabbt.
Du får ta del av konkreta verktyg och strategier för hur du bygger en cybersäkerhetsförmåga som håller – oavsett om du jobbar på ett techbolag, inom offentlig sektor, i ett finansbolag eller bara i ett företag som hanterar stora mängder kunddata.
Det är allvar – men det behöver inte vara tråkigt. Christoffer levererar insikter som väcker både skratt och eftertanke, och lämnar dig med känslan att cybersäkerhet inte bara är ett teknikproblem – utan ett gemensamt ansvar. Vill du slippa vara den som får börja nästa måndagsmöte med orden "vi har ett problem..."? Då är det här föreläsningen för dig!
Du kommer väl?
Anmäl dig via formuläret nedan och då gärna absolut senast den 28 maj så att vi kan räkna ut hur mycket bubbel som behövs.
Vi längtar redan!