Fredrik arbetar som CMO och strateg och hjälper våra kunder med varumärkesplattformar, kommunikationskoncept och andra strategier kopplat till kundupplevelser. Fredrik jobbar också med visuella identiteter på en övergripande nivå.
Han har en stark tro att varumärket är centralt för hur företag upplevs och att ett samspel mellan tech, affär, design och kommunikation då blir avgörande. Fredrik trivs bäst med att jobba nära kund i tvärfunktionella team och utifrån en agil Design Thinking-metodik.
Han är en van moderator och workshopledare i arbeten där olika perspektiv och processer ska gå samman. Fredrik är en väletablerad utbildare och känd trendspanare och föreläsare. De senaste åtta åren har han bland annat bevakat konferensen SXSW, världens ledande samlingsplats för innovation, kommunikation och transformation, och delat megatrender inför stora publiker.
När Fredrik inte jobbar med varumärken så letar han land och rike runt efter 50-talsstengods av Carl-Harry Stålhane. Om han lyckas? Hans hem säger ja.